Saturday, November 7, 2009

harga SeBUAh Janji..........

janji?...

janji melambangkan satu amanah yang dipikul dibahu yang perlu ditunaikan...sesungguhnya harga sebuah janji itu tidak ternilai.kita bisa mengungkapkan janji kepada sesiapa pun....janji dengan Allah...janji dengan sesama insan...janji dengan alam dan yang janji dengan diri sendiri...tpi yang paling sukar ialah janji sesama insan kerna ia melibatkan hati dan perasaan seseorang...


bait lagu Allahyarham P.Ramlee dlm filem Masam2 Manis.. [apa guna berjanji... kalau x ditepati..kelak meracun hati..tuan sendiri mengigit jari.....]sesungguhnya benar bait..kini ia terkena batang idung sendiri..

setiap janji yang diungkap perlu ditunaikan walau dengan apa cara sekalipun...telajak perahu boleh diundur.telajak kata ..................... biasanya janji diungkap bersama kalimat insyaallah....

kini ku mengerti...jngn berjanji kira x dpat tunaikan kerna janji itu satu harapan..dari harapan menjadi kekecewaan..dari kekecewaan menjadi kehampaan dan luka yang amat pedih untuk ditelan....kini ku mengerti....

Monday, November 2, 2009

Tujuan Berkahwin...

Berhubung dengan persoalan kahwin atau nikah ini, kita perlu mengetahui apakah tujuan kita kahwin. Bagi orang Islam yang sebenar, tujuan perkahwinannya atas mencari keredhaan Allah, bukan sekadar ikut-ikut atau bertujuan untuk berseronok-seronok.

Oleh itu niat kita hendak mendirikan rumahtangga kita itu mestilah betul seperti yang dikehendaki oleh Allah swt. Kalau niat mendirikan rumahtangga tidak betul mengikut kehendak Allah dan Rasul, maka keluarga yang didirikan tidak akan mendapat pimpinan dari Allah swt.Sekiranya kita sudahpun mendirikan rumahtangga, tidak salah kalau niat ini kita perbetulkan semula.

Niat yang pertama yang mesti kita pasang dalam mendirikan rumahtangga kita ialah untuk mendapat sebanyak-banyak anak yang soleh.

Allah dan Rasul memang menghendaki niat seperti ini kerana muka bumi ini adalah diserahkan oleh Allah swt kepada manusia-manusia untuk ditadbirkan dengan baik mengikut peraturan-peraturan yang telah Allah berikan.

Manusialah yang telah dijadikan oleh Allah sebagai khalifah di muka bumi ini. Firman Allah swt yang bermaksud:

“Aku hendak jadikan khalifah-khalifah di muka bumi ini.”

Rasulullah saw juga penah bersabda:

‘………..kerana aku berbangga di hari kiamat nanti dengan ramainya umat-umatku dibandingkan dengan umat Rasul-Rasul sebelumku.”

Yang dimaksudkan dengan umat di sini ialah hamba-hamba Allah yang patuh dan tunduk kepada perintah-perintah Allah serta yang beriman kepada Allah dan Rasul.

Adalah hikmah dan rahsia pada ramainya bilangan isteri Rasulullah saw itu ialah supaya menggemarkan umat Islam pada membanyakkan bilangan umat Islam.

Jelas pada kita betapa Allah dan Rasul memang mengkehendaki umat yang ramai dan kerana itu Allah sediakan nikmat-nikmat yang banyak untuk manusia. Dan dengan sebab itulah, apa saja yang ada di muka bumi ini, samada kita sedar atau tidak, semuanya adalah untuk kita. Ini dijelaskan sendiri oleh Allah swt di dalam firmannya yang bermaksud:

“Dialah Tuhan, yang menjadikan apa saja di atas muka bumi ini untuk kamu (manusia).”

Perlu kita ingat bahawa Allah amat mengetahui rancangan kita dalam merancang keluarga. Contohnya,kita tidak mahu anak yang banyak., kita makan pil-pil atau sebagainya.

Hakikatnya perbuatan kita itu adalah menipu Allah swt.Muslihat itu Allah amat mengetahui dan akibatnya,Allah akan lebih menipu daya kita. Buktinya, ada setengah-setengah wanita itu, kerana terlalu hendak merancang keluarga, langsung Allah tidak kurniakan anak kepadanya.

Ada sesetengah wanita itu, kerana terlalu hendak merancang anak supaya dapat anak yang sedikit, apabila dia melahirkan anak, lahir anak-anak kembar yang banyak. Jadi haruslah kita sedar siapakah Allah yang hendak kita tentang kehendak dan kekuasaannya.

Bukan sedikit anak itu yang menjamin kebahagiaan hidup kita. Malah, anak yang banyak yang kemudiannya soleh-soleh pula, dia akan mendatangkan kebajikan dan memberi kebahagiaan hidup kita, bukan saja di dunia,bahkan di akhirat juga. Jika anak itu mati semasa kecil, dia akan mendatangkan syafaat kepada ibubapanya.

Jadi, niat yang pertama dalam kita hendak mendirikan rumahtangga ialah niat untuk mendapat anak sebanyak yang boleh. Pasanglah niat ini baik-baik kerana, kalau pun pada pelaksanaannya, ia tidak boleh dilakukan,namun pahalanya telah Allah catatkan.

Niat yang kedua dalam kita mendirikan rumahtangga ialah bahawa kahwin itu dapat menghilangkan nafsu yang jahat dan yang rakus, khususnya nafsu syahwat terhadap wanita-wanita yang tidak halal bagi kita.

Melalui perkahwinan akan dapat mengelakkan diri kita daripada tindakan nafsu syahwat yang jahat. Melakukan perkara yang halal dengan niat untuk mengelakkan diri daripada perkara yang haram merupakan satu kebajikan yang akan membawa pahala dari Allah. Rasulullah sawbersabda yang maksudnya:

“Pada kemaluan seseorang kamu itu pun adalah sedekah.”

Apabila seseorang itu berkahwin dengan niat ini,ia memilih jalan yang dihalalkan oleh Allah dan telah dicontoh oleh Rasulullah saw untuk memenuhi keinginan semulajadi.Ia mengatur dan menyusun perhubungan tadi mengikut lunas-lunas Islam.Dengan sebab itulah, Allah telah menghalalkan pernikahan dan mengharamkan perzinahan.

Niat yang ketiga dalam kita hendak mendirikan rumahtangga ialah bahawa kahwin itu akan menyelesaikan masalah hati daripada mentadbir rumahtangga.

Dengan berkahwin, seseorang itu tidak akan menumpukan perhatiannya dalam menghadapi rumahtangga, terhadap ibadah kepada Allah terutamanya di dalam sembahyang.Kerana segala perurusan rumahtangganya sudah diselesaikan oleh isteri daripada memasak makanan,mambasuh pakaian, mengemas dan sebagainya, sekiranya seorang isteri itu tidak bekerja makan gaji. Isteri yang solehah dan yang beragama itu, dia akanmenyelesaikan semua urusan rumahtangga.

Dalam hal ini Rasulullah saw pernah mengingatkan kita dalam sabdanya yang bermaksud:

“Perempuan itu dinikahi dengan empat sebab: kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya. Tetapi hendaklah kamu pilih yang kuat beragama, nescaya dia menguntungkan kamu.”

Rasulullah menyuruh kita memilih yang beragama kerana perempuan yang beragama itu sempurna Islamnya dan sempurna ihsannya. Ini adalah syarat agama atau rukun beragama iaitu iman, Islam dan Ihsan.

Apabila kita hendak berkahwin, terpaksalah kita mencari perempuan yang sempurna agamanya kerana beragama itu adalah salah satu sifat wanita-wanita solehah.

Niat yang keempat dalam kita hendak mendirikan rumahtangga ialah bahawa kahwin itu boleh menghiburkan hati kita.

Dengan kita kahwin, pada isterilah tempat kita berhibur-hibur dan berseronok-seronok serta bergurau senda dan bermanis muka. Dengan demikian akan menenangkan hati kita serta memberi kegembiraan kepadakita lantaran kita dapat menumpukan sepenuh kusyuk kepada ibadah kita dengan Allah swt terutamanya di dalam sembahyang yang mana merupakan ibadah yang terpokok.

Sedangkan untuk mendapat kekusyukkan di dalam sembahyang itu adalah yang paling susah sekali selagi kita tidak dapat hadir hati di dalam sembahyang. Kalau hati sentiasa resah dan gelisah, maka akan bertambahberserabut lah sembahyang kita.

Sebab itulah, hati kita ini perlu diberi hiburan dengan senda gurau kita terhadap isteri. Malah bukan dalam sembahyang saja, kita dapat mengusahakan kekusyukkan beribadah bahkan puasa juga tidak akansempurna kalau hati kita tidak tenang.

Puasa yang sempurna itu ialah apabila hati kita tidak teringat kepada perkara-perkara yang boleh melalaikan kita kepada Allah swt seperti kita teringat kepada dunia, kepada wanita-wanita dan sebagainya.

Dan akhirnya, niat yang kelima yang hendak kita pasang apabila kita hendak mendirikan rumahtangga ialah dengan niat untuk melawan hawa nafsu. Ia bererti yang apabila kita telah mempunyai isteri, kita terpaksa berlawan dengan kewajipan-kewajipan menjaga dan mendidik anak isteri.

Dalam hal ini Rasulullah saw pernah mengingatkan kita tentang sifat-sifat seorang perempuan itu bahawa kata baginda, perempuan-perempuan itu adalah dijadikan daripada tulang rusuk yang bengkok yang kalau kamuluruskan ia dengan cara paksa dan mendadak, ia akan patah. Sebab itu, hendaklah di jaga isteri itu dengan bijaksana.

Satu daripada tugas kita dalam melawan nafsu ini ialah dalam menghadapi kelakuan-kelakuan isteri yang tidak selaras dengan syariat. Memang sudah demikian Allah jadikan kamu perempaun mempunyai nafsu lebih daripada lelaki.

Nisbah kalau nafsu itu ada sebanyak 10, 9 daripadanya adalah pada kaum perempuan dan satu pada kaum lelaki.Sedangkan nafsu itu sentiasa mengajak manusia berbuat jahat. Ertinya, kejahatan sajalah yang mempengaruhi kaum-kaum perempuan. Oleh itu, tugas kita bila berhadapan dengan isteri adalah berat dan itulah mujahadah kita dengan nafsu.

Sejauh mana kita berjaya memimpin anak isteri kita ke jalan yang diredhai Allah hingga mereka dapat melaksanakan syariat Allah, maka di situlah nilai pahala yang tinggi bagi kita di sisi Allah swt.

Di sinilah akan lahirnya sifat sabar pada suami iaitu kenalah banyak bersabar dalam menghadapi ujian yang didatangi oleh isteri, selain daripada terpaksa berhadapan dengan berbagai-bagai ujian yang lain.Firman Allah swt yang maksudnya:

“Sesungguhnya orang yang sabar itu diberi ganjaran tanpa hisab.”

Demikian lima niat yang hendak kita pasang di dalam diri kita semasa kita hendak mendirikan rumahtangga. Lima niat ini adalah yang paling kurang selain dari niat-niat baik yang lain seperti niat untuk mencari rezeki yang halal untuk anak isteri dan lain-lain.

Kalau sekiranya kita ada mempunyai 5 niat yang betul dan baik ini, maka di situlah Allah akan bantu kita dan akan memberi taufik dan hidayahnya kepada kita untuk kita dapat melahirkan satu rumahtangga yang aman dan bahagia yang selaras dengan kehendak syariat Allah swt.

Tuesday, September 8, 2009

1,2,3 smilee.....peacee....

Sesi bergambar untuk kelas diadakan...kitaorg agak excited..ari nie tetiba jer ase diri nie nak ensem (memang selalu ensem pon)..almaklumla gambo kelas...walaupun ia hanya sehelai kertas yang penuh warna-warni...sekeping gambo membawa seribu warna..

Tpi kenapala mahal sangat gmbo tue..sekeping gambo RM10..mahal tue..bli ayam percik kat bazar dapat 4 ketul...naper ler JPP amek potogrpher luar..kalu diorang bagi project nie kat aku n Topek kita orang bagi RM5 jer satu pakej..siap dapat CD..anywhere aper2 pon aku bayola..nak wat cmner...gmbo kenangan tue..kiteorang nie cuma tinggal setahun jer dapat bersama...aper happy always...idup 6.4...tagline dia "jangan hmbar selalu"





Tengah setting tempat....




En.Patarai : saper rasa dia kurus sila duduk bah....





peaceeee......nampak gigi..



PISMP 6.4




Muke2 tua bajet comel




4 jejaka tampan vs 3 dara kepoh




Motor idaman kalbu....




abng macho...rambut dia stylelah..




merenung ke hadapan....tpi....aboi pndang bwah..cmner tue



aper bleh buat...klau dah giler bergambo

Sunday, September 6, 2009

kawanku.......ustazzz?

Semalam (5 september) aku dikejutkn dengan khidmat pesanan ringkas (sms) dari seorang rakan aku.(x terkejut pon)..hehehe..dia ajak pie KLIA..aku bengong..wat perla nak ke sana pose2 nie...aper ker cekihnyer nk kesana...dia ckp seorang rakan kami akan berangkat ke Jordan...mlm nie...di ckp nak pie...so aku nk join sama..dia ckp on kul 11 mlm...

Tepat kul 11 malam kami meluncur laju ke KLIA dengan viva elite warna putih plat AGW _ _ _...Kete baru tue...dalam kete tue sempatla bergosip cikit pasal membe2 kiteorng...mengenai member kiteorng nie yang nak berangkat ke Jordan nie namenye Mohd. Afifi Syazwan (aikh name nie sama jer dengan .....) dia nie sejak dri skol dlu memang baik giler..ajak wat koje giler2 memang x layan..bekas ketua pengawas merangkap ketua asrama..aku nie cuma merangkap asistant dia jer....lepas SPM dia masuk Kolej Islam Darul Ridzuan..bayangkanlah..dlu SPM amek kos sains tulen..then smbung kos yang x der kaitan masa skol dlu..tue aku respect kt dia..klau aku x taula..hehehe

kitaorang sampai KLIA dlam kul 12...sampai2 nmpak penuh orang yang lakinyer kai kopiah putih yang yang pompuan bertudung labuh....dari jauh aku nmpak kelibat member aku nie tngh dok sebuk melayani panggilan..mengalahkan menteri..huhuh...lama sungguh x jumpa dia..last sekali jumpa masa member aku sorang nie kawen..dia ader ckp nk fly pie Jordan..aku ingat dia memain..rupa2nyer btul...dia akan menyambung pengajian di Universiti Mu'taah, Jordan dalam bidang usuluddin slama 2 tahun..aku tnya dia aper dalam beg ko bwak beso2 nie...dia ckap aku bwak bnyak makanan cm serunding, nasi impit segera..maklumla nak raya..2 aku sayu jer dengo..raye kt sana 2..mau x sedih aku....aper pun gud luck 2 my fren...may Allah BLESS u..aku doakan ko berjaya....jumpa lagi 2 tahun..
.
.
kenangan bersama


bosan + mengantok...


bakal2 ustazz

aku ngan ustazz

Wednesday, May 27, 2009

PUSING-PUSING

Lama sudah x post something (bru baper hari jer). Disebabkan kekangan masa akibat study untuk exam (iyo-iyo jer). Nie citer minggu lepas iaitu pada ari khamis lepas (21 Mei 2009) pas paper pk (terapi dalam pen. khas). Malam tue terdengorla kembali sore sumbang. "jomla pusing2. Minggu depan dah nak blik dah. Niela masa untuk kite abiskan masa bersama...hahhaa" Maka ter'on' la projek untuk mlm tue..

Lokasi yang menjadi tumpuan pada hari itu mana lagi..Putrajayala..haha pusat pentadbiran kerajaan persekutuan..aper lagi Chentaku dibawa bersama..nak memahirkanla skill...malam tue naik CCA???? (Kete yang ader speker berlampu)....nie kt bawah antara yang aku shoot tuk korang...










Antara yang sempat di"shoot" kt Putrajaya













MODEL-MODEL TERBAIK AKU......
P/S : Model Wanita sedang Dicari













P/S : Gambar keluarga adik beradik
(pkai tripod)

Tuesday, May 19, 2009

Tabiat sebelum examm..........

Semalam ntahla, semua hosmate aku termasukla aku dah jadi x btul. Bgun pagi dahla lmbat..mentang2la x der kelas..huhuh..pas lunch sambung tido blik...x sambung tido main tenet or main games...biler ntah nak study...nak bawak BBM (bahan bantu meniru) cuak plak...tapi tuela style kami nie..study last minute..ader setengah orang cakap ia x berkesan..bagi kami itu cara yang berkesan...dah 4 sem kami gunakan teknik study last minute..result dia berbaloila aper yang kite orang studykan...gempakla gak...

Sebelah malam plak....kononnyer nak studyla..tengah siap2 nk kuar makan terdengar suare2 sumbang..."jom desa pandan...tekak aku nie tetiba ngidam nk makan chiken chop.." terkesima aku sebentar..adakah ini fakta atau auta...seorang demi sorang cakap "on"....dlm ati aku ckap..confem tngah karang baru blik dan nmpaknyer x studyla aku..lagipun kitaorng nanti nak wat group discusion..

Maka kami pun bergerak ke lokasi iaitu Desa Pandan..lokasi yang menjadi pilihan..sebelum2 nie dah macam2 tempat kami cuba untuk makan chicken chop..kat kampung barula..tapi kt Desa Pandan jugak menjadi pilihan...kite orang leh kasi 4 bintangla tuk chicken chop tue.....kami bergerak mnuju kesana mnaiki kereta MBF _ _ _ _ (terpaksa dirahsiakan cos tue kereta BIKIN mASUK ENJIN L5) ....

Kepada sesiapa nak pie sana leh pie..aku suggestla..memang sedap..dahla murah..RM 8 jer....name kedai tue "D TIMUR STEAK HOUSE"..dekat McD and Maybank Desa Pandan..air aku tibai apple juice..ader mmber aku nie tibai banana juice (lawas cikit nak be??k)..




aku n keri kt D'TIMUR STEAK HOUSE

Pas melantak dan bergosip kononye nak blik..terdenagr sore sumbang2 lagi..."jom pusing2..aku nak shoot.." ( camera slr canon and sony)...lokasi pilihan..(area kl)...pantang kalu dengo jadi model..so pie ajerla..lagipun aku dah ready dengan Chentaku ( sony alpha 300)..leh try shoot mlam..cos amik shoot mlm paling susah...cam har..pusing2 lokasi menarik dah jumpa..kt simpang 4 kt klcc..(sebnarnya dah terlajak)....so menunjukkanla aksi2 modeling..wawawa









antara yang sempat aku shoot.....







nie Topek yang shoot..kita orang jadi model..

Dah settle kt situ piela Dataran..tapi macam hambar...nak dok cuci mata x der modal yang nak dicuci...so blikla....alih2 pie ngetea dlu..kat amber....blik umah terus tido....matlamat utama nak study terpaksa dipostpone...huhuhu...aper pon ari nie pulon btui2..sok paper budaya dalam pembelajaran...gud luck 4 exam....

Monday, May 18, 2009

MU.......ForEVer MU........

About MAN U...

Manchester United are the most successful Premier League club having won the title 10 times. It all began in 1993 when manager Sir Alex Ferguson ended a 26-year wait to lift the Premier League crown.The signing of Eric Cantona for £1.2million from Leeds United proved a masterstroke as the Frenchman was instrumental in the title victory, along with the likes of Gary Pallister, Denis Irwin, Ryan Giggs and Paul Ince.

United retained the trophy in the following campaign and romped to further titles in 1994, 1996, 1997, 1999, 2000, 2001 and 2003. More silverware was added to the Red Devils' burgeoning trophy cabinet with FA Cup success in 1994, 1996, 1999 and 2004, plus League Cup victories in 1992 and 2006.

Perhaps the most memorable time in the club's history was the treble-winning season of 1999 when they added the European Champions League trophy to the league title and FA Cup.

Chelsea briefly broke their league dominance with title wins in 2005 and 2006. But in the 2006/07 season, the Red Devils roared back to regain the Barclays Premiership.

They went one better last season, enjoying their most successful campaign since winning the treble. They saw off the challenge of Chelsea and Arsenal to win an exciting Barclays Premier League title race and defeated the Blues on penalties in the Champions League final after a 1-1 draw between the two sides in Moscow.

Club Heritage

Formed as Newton Heath L&YR F.C in 1878, the club changed its name to Manchester United in 1902. Six years later they clinched the Division One title, then the FA Cup in 1909, and another title triumph in 1911.

Matt Busby became manager in 1945 and steered United to championship victories in 1952, 1956 and 1957. They became the first English club to compete in the European Cup and reached the semi-final, before going out to Real Madrid. Tragedy struck in 1958 when the plane carrying the team home from a European match crashed, killing eight players.

Busby survived and led his rebuilt team to an FA Cup win in 1963, then league titles in 1965 and 1967. United won the European Cup in 1968 with victory over Benfica in the final - the first English club to do so. When Busby resigned in 1969, his successors failed to continue his glorious triumphs and United were relegated five years later.

They managed to regain their top-flight status at the first attempt and later won the FA Cup in 1977. More FA Cup success followed in 1983 and 1985. But it was United's 1990 FA Cup replay win over Crystal Palace that proved to be the springboard to becoming the force they are today.

It saved under-pressure manager Alex Ferguson from losing his job and he went on to win the European Cup Winners' Cup the season after and began their Premier League dominance with the 1993 title.

Premier League History

1992/93 - Inaugural members of the Premier League
1992/93 - Eric Cantona signs from Leeds United for £1.2million
1992/93 - Win FA Carling Premiership
1993/94 - Win FA Carling Premiership and FA Cup
1995/96 - Win FA Carling Premiership and FA Cup
1996/97 - Win FA Carling Premiership
1998/99 - Win FA Carling Premiership, European Cup, and FA Cup
1999/00 - Win FA Carling Premiership
2000/01 - Win FA Carling Premiership
2001/02 - Juan Sebastian Veron breaks the British transfer record with a £28million move from Lazio
2002/03 - Win Barclaycard Premiership
2003/04 - Win FA Cup
2005/06 - American Malcolm Glazer takes control of club
2005/06 - Win League Cup
2006/07 - Win Barclays Premiership
2007/08 - Win Barclays Premier League, win European Cup


hahaha.....happy giler aku..MAN U dapat jdi juara liga lebih awal...x yah tunggu sampai last games...mesti Fan MAN U kt Old Traffod tngah celebrate gila2 kat sana...Klaula aku ader kt saner kan best....Aperpun walaupun semalam seri ngan Arsenal tapi okla..kepada peminat ARSENAL, CHELSEA, LIVERPOL ker....sabo bnyak2..cuba tahun hadapan.Pastikn skuad anda mantap..bru leh Challenge pasukan aku. Aku harap final champion league nie MAN U menang lawan BARCA...27 hb nie..nasibla dah abis final exam..ngah pikir kt mana nak tngok final...jom kt hartamas..ade bran..huhuhuh GLORY...GLORY....MAN U

video

Panas jer telinga hosmate aku biler aku pasang lagu MAN U....Yela fanatik Arsenal la ktakan......sory beb..

Saturday, May 16, 2009

happy teacher day.....

Hari nie 16 Mei hari guru....setiap tahun tarikh keramat ini akan disambut seluruh pelusuk Malaysia. Tema hari guru tahun nie "GURU PEMBINA NEGARA BANGSA"..Klau dihayati tema hari guru tahun nie penuh konotasinya..... kt sini aku postkan satu sajak USMAN AWANG...Korang baca dan hayatinya...

GURU OH GURU

Dialah pemberi paling setia
Tiap akar ilmu miliknya
Pelita dan lampu segala
Untuk manusia sebelum jadi dewasa.

Dialah ibu dialah bapa juga sahabat
Alur kesetiaan mengalirkan nasihat
Pemimpin yang ditauliahkan segala umat
Seribu tahun katanya menjadi hikmat.

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.

Di mana-mana dia berdiri di muka muridnya
Di sebuah sekolah mewah di Ibu Kota
Di bangunan tua sekolah Hulu Terengganu
Dia adalah guru mewakili seribu buku;
Semakin terpencil duduknya di ceruk desa
Semakin bererti tugasnya kepada negara.
Jadilah apa pun pada akhir kehidupanmu, guruku
Budi yang diapungkan di dulangi ilmu
Panggilan keramat “cikgu” kekal terpahat
Menjadi kenangan ke akhir hayat.

USMAN AWANG
1979

Selamat hari guru BUAT semua terutamanyer wat cikgu2 aku dlu and lecture2 kt maktab...terima kasih cikgu...

aku and frenz with my luvly teacher...masa aku form 5 celebrate hari guru..

Wednesday, May 13, 2009

holiday times 5.4

Tempat : Lopo Blue River ( PONSUN lepas sungai congkak)
* bapak bon punya tempat* (so free la lepak chalet dia)
p/s: saper nak bercuti leh lepak tempat bon.Dia bagi diskaun.

Tarikh : 9 May 2009 (sabtu)

Peserta : Semua budak pismp 5.4 (kecuali Zubed, wan and shah) + (balak saper ntah ikut)

Masa: 8.00 (bertolak katenyer biasala janji melayu)



sebelum bertolak ke destinasi.....bngun pagi tue..



sebelum mandi buatla aper yang patut...lenyek2 tepung..lipat2 tepung (dialog wahid senario)..bajet rajin la konon



muke-muke kanak-kanak riang

aku jugak yang kena idupkan api...jadila la naga jap...........


aper lagi mandila.....sempat gie siot posing...bajet masuk majalah maskulin...wawawa




AMARAN.........JANGAN TIRU@MELAKUKAN AKSI DIATAS DIRUMAH ATAU DIMANA SAJA...HANYA PRO JER LEH WATCOVER MAJALAH CIKGU PK

Monday, March 2, 2009

MU forEVer

winning......winning........hahahah..pasti kepada peminat anti MU hangin satu badan......balik2 MU menang...depa kata.....hosmate to_ _ x(trpksa dirahsikn) aku bengang giler.......siap kutuk..dia kata menang penalti bolehla....hehhehe..tapi aku x kesah dia nk ckap per....yang penting dah menang 2 piala....harap2 dapat 3 lagi cup.....aper yang penting MU 4ever..Glory MU.....

Wednesday, February 11, 2009

naik genting....


ari sabtu and ahad aku pie genting....first time aku pie sana...mesti korang ingt aku pie ngan awek...sory cikit..aku single ok...aku pie ngan my sis.....dia blanja.......huhuhuhu...tido kt first world hotel..tingkat 11..main outdoor hari ahd...yang aku x tahan main space shortla...dahla tinggi...pastue turun mengejut...mau sakit jantung aku...pas aku turun tngok orang lain naik berderau plak aku dengar dorang jerit....huhuhuh...

hellooo....

this my first post in this my blogg....huhuhuhuh